Taustatietoja ja tilastotietoja:
“Hakupalvelut palvelee kaikkia Gradian koulutuksista kiinnostuneita arkipäivisin puhelimessa, chatissa ja sähköpostissa. Hakupalveluihin saapuu vuosittain yli 10 000 yhteydenottoa Gradian koulutuksiin ja hakeutumiseen liittyen. Yhteydenottojen määrä on hieman kasvanut neljän edellisen vuoden aikana: Vuonna 2019 Hakupalveluihin saapui 9041 yhteydenottoa, 2020 yhteydenottoja tuli 10108 kpl, 2021 yhteensä 10 295 ja 2022 niitä oli 11404 kpl.
Hakupalveluihin saapuvia yhteydenottoja, puheluita, chattikeskusteluja sekä sähköposteja hallinnoidaan Telian ACE-järjestelmällä. Sen avulla saamme tietoa mm. yhteydenottojen määristä, kellonajoista sekä aiheista.
Telia ACE-järjestelmän kautta luokittelemme kaikki yhteydenotot pääasiallisen aiheensa mukaan. Aiheiden skaala on laaja, mutta vuonna 2022 ylivoimaisesti eniten kysyttiin jatkuvaan hakuun liittyvistä asioista. Gradian upeasta ja laajasta asiantuntijoiden joukosta saamme aina tarvittaessa apuja ja pystymme palvelemaan asiakkaitamme laadukkaasti.” https://jaofi.sharepoint.com/sites/intra-hakeutuminen/SitePages/Yhtyedenottotilastot.aspx
Hakupalveluiden opinto-ohjaaja Terhi Keskisen mukaan hakupalveluihin tulee päivittäin suuri määrä yhteydenottoja. Suurin osa tulee sähköpostilla ja puhelimitse, mutta myös chatin kautta. Hakupalveluiden opoilla on päivittäin päivystysajat eri kanavilla klo 9-12.00 ja 12.30 – 15.00.
Chattiin tulee näistä kanavista vähiten yhteydenottoja. Keskisen mukaan chattia käyttävät erityisesti nuoret hakijat. Sen etuna on matala kynnys anonyymiin yhteydenottoon.Chatin kautta vuorovaikutustilanne on melko lyhyt ja nopea ja ensireaktion täytyy opolta tulla nopeasti. Päivystäjällä on tärkeimmät sivustot ja materiaalit ennakkoon valmiina, jotta he pystyvät vastaamaan nopeasti. Aikuiset ja ulkomaalaiset asiakkaat käyttävät chattia huomattavasti vähemmän. Terhi Keskinen korostaa saavutettavuuden tärkeyttä hakijalle. Yhteydenotto on tehtävä mahdollisimman helpoksi. Gradian hakuchatti löytyy https://www.gradia.fi/
Vastaa