3.1 Kampaus ja ehostus

Teeman mukainen kampaus ja ehostus 1kpl

Ammattiosaamisen näytössä opiskelija suunnittelee ja toteuttaa teeman mukaisen kampauksen ja ehostuksen asiakkaalle asiakaspalvelutilanteessa. Suunnittelussa huomioidaan asiakkaan toiveet, tyyli, teema ja muoto-oppi. Työssä näytetään kampaustekniikoiden, työvälineiden ja tuotteiden käytön hallinta.

Kampauksessa ja ehostuksessa tulee tehdä:

  • asiakasanalyysi (mm. as. toiveet, tyyli, muoto-opin ja muodin huomioiminen, teema)
  • työsuunnitelma (sis. malli, eteneminen, työvälineet, tekniikat ja tuotteet)
  • suullisesti kotihoitotuotteiden suosittelu, kotihoito-ohjaus ja lisäpalvelujen tarjoaminen.

Kirjallinen asiakasanalyysi ja työsuunnitelma tarkistetaan ja hyväksytään ennen työn aloittamista.

 

OHJAAVA PALAUTE JA ARVIOINTI

 

Opiskelija arvioi työskentelyään kun kaikki asiakastyöt on tehty, erillisten arviointikriteerien avulla. Sen jälkeen työelämän edustaja merkitsee omat huomionsa samaan lomakkeeseen. Opiskelija ja työelämän edustaja käyvät ohjaavan palautekeskustelun lomakkeen avulla. Palautekeskustelussa on tärkeä löytää ne kohdat jotka sujuivat hyvin kuten myös kohdat, jotka vaativat kehittämistä.

Arviointikeskusteluun osallistuvat opiskelija ,työelämän edustaja ja opettaja. Puheenvuoro on ensin opiskelijalla. Opiskelijan tulee tulostaa valokuvaamansa työ- ja työvaihekuvat arviointitilaisuutta varten tai tilassa on oltava mahdollisuus tarkastella kuvia riittävän suurelta näytöltä. Matkapuhelimessa esitettyjä kuvia ei voida käyttää arviointitilanteessa kuvakoon pienuuden takia. Arviointi perustuu tutkinnon osan arvioinnin kohteisiin ja kriteereihin, opiskelijan itsearviointiin ja arviointikeskusteluun. Arvosanasta päättävät opettaja ja työelämän edustaja yhdessä. Tutkinnon osan ammattiosaamisen näyttö voidaan toteuttaa Taitaja- kilpailussa tai NY-yrityksessä.

Opettaja kokoaa näytön arvioinnin ja dokumentoi sen kirjallisesti. Näytön dokumentointi (lomake): näyttösuunnitelma, asiakasanalyysi, työsuunnitelma, valokuvat, itsearviointi, ohjaajan palaute, näytönarviointi ja tarvittaessa muu lisäselvitys.

 

 

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *