Viimeistä viedään…..

Uskomatonta mutta totta – tänään oli jo kolmannen viikon perjantai ja viimeinen päivä Himos Centerissä! Mihin on kolme viikkoa kadonnut, suorastaan livahtanut? Todella vauhdikkaasti on mennyt tämä opetoppi ja vauhdikkaasti meni myös viimeinen päivä.

Kokousryhmän lähtijöitä oli pitkin aamua ja uusia tulijoita oli paljon. Puuhaa riitti ja tuntui hienolta, että pystyin jo tekemään check in`t melko itsenäisesti – suurin haaste on edelleen löytää oikea avain oikeasta kaapista ja sijoittaa asiakkaan varaama mökki oikealle kartalle ja alueelle. Mietinkin tänään, että kuinkahan kauan kestäisi, ennenkuin hallitsee koko tarjonnan jouhevasti? Vie varmasti useamman kuukauden.

Ilkka lähti vetämään joukkuekisaa kokousväelle – aktiviteettejä kysytään kokousten väliin ja HimosSafareilla on niihin hyvä tarjonta ja hyvät vetäjät.

ile

Jousiammunta (joka on mielestäni vaikeaa..) on yksi joukkuekisan lajeista ja varmasti mieleistä kokoustaville asiakkaille.

Tein Helin avuksi kaikki Holiday Club Resortin tulijat eli laitoin avaimet, kartat ja infon kuoriin ja asiakkaiden nimet päälle. Niitä tehdessäni ymmärsin kokonaisuuden tästäkin majoituskapasiteetin osa-alueesta. HRC:n majoitukset hoidetaan ns. ”avainpalveluna”.

avaimet

Puhelimessa kysyttiin taas monenmoisia asioita ja vastailin parhaan tietämykseni mukaan ja kysyin neuvoja, jos en tiennyt. Heli on kyllä ollut tosi kärsivällinen opettaja ja aivan mahtava asiakaspalvelija! Hän tietää tosi paljon Himoksesta, majoituksesta ja kaikesta, mitä alueella tapahtuu. Mielestäni Centerin vastaanotolla on TOSI TÄRKEÄ rooli Himoksella – onhan vastaanotto paikka, johon varmasti suurin osa majoittuvista asiakkaista ihan ensimmäiseksi ottaa kontaktin Himokselle tullessaan. On tärkeää, että vastassa on iloinen, palvelualtis ja asiansa osaava henkilö, koska ensimmäiset minuutit asiakaspalvelutilanteessa ovat todella merkittäviä. Noiden minuuttien aikana ratkaistaan, miten asiakkaan odotettu loma alkaa. Himoksella se alkaa aina hyvin! 🙂

Mitä opin kolmen viikon aikana? Opin todella paljon uutta HimosLomista, palveluista, majoituskapasiteetista, ihmisten toimenkuvista, asiakkaista ja ohjelmapalveluista. Sain tehdä töitä ammattilaisten kanssa ja havaitsin jälleen kerran, että asiakaspalvelu on kaiken A ja O. Jos asenne on oikea, pärjää. Kaikki pienet yksityiskohdat kyllä oppii, kunhan on halu ja tahtotila oppia. Huomasin myös, miten mukavaa elinkeinossa työskentely on. Sain paljon uusia ajatuksia itselleni opettajan työhön. Lisäksi jatkossa minun on helppo lähestyä HimosLomia opiskelijoiden asioissa. Samoin toivon, että hyvä yhteistyömme jatkuu ja että matkailun opiskelijoita edelleen pyydetään apuun, jos tarvetta on. Tämä ala on ala, jonka oppii tekemällä ja on hienoa, että opiskelijamme pääsevät mukaan näihin huikeisiin juttuihin, joita alueella järjestetään. Kiitos siitä!

Kiitän myös sydämestäni ja nöyrästi Heliä ja Heidiä, jotka perehdytitte ja opastitte minut työpaikkanne saloihin. Toivon teille jaksamista vaativassa työssänne! Kiitos myös yläkerran väelle mukavista viikosta, samoin huoltomiehille ja siistijöille. Olette superkiva porukka! Kiitos Päiville ja Tiinalle, että sain tulla. 🙂

Ensi maanantaina sitten kohti Jyväskylää ja uusia haasteita ja kokemuksia.

Hyvää syksyä Himos Centeriin! Voikaa hyvin! Ja nauttikaa Roomasta…..  🙂 🙂 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *