Heippa !
MAVI:n (markkinointiviestinnän) kurssi on meillä siis jo alkanut mutta pääsen tästä nyt vasta (syystä tai toisesta) poustaamaan tänne blogiin. 14.8. saimme tuntitehtäväksi etsiä pienissä ryhmissä lehdestä mainoksen ja analysoida sen, joka täyttäisi tunnilla opetellut AIDASS ja/tai DAGMAR kaavat. Kävimme myös tunnilla läpi markkinointiviestinnän tavoitteita ja sitä miten sillä voidaan vaikuttaa. Tehtävänä oli siis etsiä lehdistä mieleinen mainos ja löysimme tällaisen (nojaa, oliko se sitten mieleinen, mutta ainakin helppo analysoida :D). Löydettiin lehdestä seuraava mainos:
Attention eli mikä mainoksessa herättää huomion= värit ja yleisilme, asettelut yms.
Interest eli miten mainos herättää katsojan mielenkiinnon= Todennäköisesti mielenkiinnon herättää kylkiäisenä oleva tarjous, värit ja tekstien yms. sijoittelu.
Desire eli miten herättää mainoksen avulla katsojalla ostohalua= Tarjous ”osta 5 vapaavalintaista TOLU-tuotetta, saat grillaussetin”.
Action eli saada katsoja ostamaan tuotteen= Kaupanpäälliset – ilmaiset tuotteet kiinnostavat aina ihmisiä !
Tehtävä oli yllättävän vaikea, mutta mukavaa vaihtelua ! 🙂
– Anniina