KTT:n tehtävät 6 & 7

KTT:n tehtävä 6:

Sähköiset palvelut

Tutki, minkälaisia sähköisiä palveluita yritykset tarjoavat asiakkailleen. Listaa löytämäsi palvelut ja tallenna itsellesi (esim. GD / SD).

– Mm. seuraavat yritykset tarjoavat sähköisiä palveluita asiakkailleen ja näistä myös jokaisesta yksi esimerkki sähköisestä palvelusta:

– Itella
Laskujen lähettämistä sähköisesti.

– TraFi
Rekisteritunnuksella ajoneuvotietoja joko omasta tai toisen autosta.

– Verohallinto
Veroilmoitus netissä.

– Oikeuslaitos
Velkomusasiat käräjäoikeuteen ja velan perintää ulosotossa.

– Kela
Hakea Kelan etuuksia ja ilmoittaa mahdollisista muutoksista.

Selvitä ja listaa, mitä erilaisia sähköisiä palveluita TOP –paikkasi tarjoaa asiakkailleen ja yhteistyökumppaneilleen.

– Kimperi tarjoaa asiakkailleen sähköisiä palveluita mm. verkkokaupan avulla, asiakaspalvelua (myös) sähköpostitse ja sosiaalisessa mediassa mm. facebookissa.

KTT:n tehtävä 7

•Onko omassa TOP –paikassa verkkokauppaa? Kerro sen toimintaperiaatteista esim. tilaamisesta, maksamisesta, rekisteröitymisestä jne.
– Omassa TOP-paikassani Kimperillä on verkkokauppa. Tilaaminen sieltä on todella yksinkertaista; menet verkkokauppaan, valitset haluamasi tuotteet ostoskoriin, valitset maksutavan ja toimitustavan. Maksaminen onnistuu verkkopankkitunnuksilla suoraan tai ennakkolaskulla josta peritään ennakkolaskutuslisä (lasku tulee sähköpostiin ja siinä on viikko aikaa maksaa lasku.) Toimitus tapahtuu 1-3 arkipäivän sisällä siitä kun on maksanut. Verkkokaupassa on myös kiinteät toimituskulut, eikä muita erillisiä maksuja esimerkiksi määrän mukaan. Verkkokauppaan voi halutessaan rekisteröityä mutta se ei ole mikään välttämättömyys. Jos verkkokauppaan rekisteröityy, jäävät tiedot omalle asiakastilille automaattisesti mutta jos tekee vain kertaostoksia ilman rekistöröitymistä niin joutuu joka kerta laittamaan omat yhteystiedot uudelleen. Tuotteet voi tilata kotia, jolloin laskuun lisätään toimituskulut tai suoraan Kimperin putiikille jolloin se on ilmainen koska verkkokauppa toimii takahuoneessa. 😀

•Perehdy yhteen ruokakauppaan, joka toimii myös verkkokauppana.
– Perehdyin K-marketin K-ruokakauppaan.

Ideoi, miten ruokakauppa voisi toimia verkkokauppana. Pohdi ja kirjaa ylös tätä eri kohderyhmien näkökulmasta kun käyttäjän olisivat:

Vanhukset
– Kuljetukset suoraan ovelle laskun kanssa. Vanhuksien ei tarvitsisi lähteä kotoaan (varsinkin jos matka on pitkä) käymään kaupassa. Tässä voisi olla vaikka joku kilometrimäärä tai yksityiskohtaisesti katsottuna vanhuksen kunto joka oikeuttaa kotiinkuljetuksen.

–Nuoret
– Kaukana kaupasta asuvat nuoret voisivat tilata tuotteet kotiovelle helposti. Muuta syytä en keksi mikseivät nuoret voisi mennä käymään kaupassa omin avuin.

Lapsiperheet
– Voisivat tilata isompia määriä suoraan eikä tarvitsisi kantaa kamalia kauppakasseja ja kulkea huutavien ja kitisevien lasten kanssa ympäri isoa kauppaa.

2 thoughts on “KTT:n tehtävät 6 & 7”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *