Jatkoin Kaluste 10:llä harjoittelussa ja tällä kertaa asiakaspalveluun ja myyntityöhön perehtyen. Työtehtäviini kuului palvella asiakkaita myymälän ja verkkokaupan puolella sekä huolehtia tuotteiden esillepanosta edistääkseen myyntiä.
Kaluste 10:llä pääsin alkuun tutustumaan niiden oppaisiin sekä sain asiantuntevilta kattavan perehdytyksen, joka auttoi asiakaskohtaamisissa. Asiakaspalvelutilanteissa opin, kuinka tärkeää on huomioida asiakkaan tarpeet alusta alkaen ja siten pystyin tarjoamaan heille räätälöityjä ratkaisuja. Kaluste 10:n laajaan tuotevalikoimaan tutustuminen auttoi minua esittelemään tuotteita asiakkaille asiantuntevasti. Pääsin myös opettelemaan mm. erilaisten suunnitteluohjelmien käyttöä kuten Lundian, Timantin ja Norosen. Niiden avulla pystyin näyttämään asiakkaalle moduuleista rakentuvan kokonaisuuden ja laskemaan helposti tarjouksen.
Työtehtäviini kuului myös tuotteiden vastaanotto ja esillepano. Opin, kuinka tärkeää on rakentaa houkuttelevia esillepanoja, jotka sekä edistävät myyntiä ja tekevät tilasta visuaalisesti miellyttävän. Hyllytin lakanoita ja tyynyliinoja sekä samalla pidin huolen siitä, että niitä oli aina tarpeeksi. Kasasin muutamia sohvia ja myös pakkasin sohvat, jotka oli myyty. Toteutin asiakaspalvelua myös verkkokaupan puolella. Otin vastaan asiakkaiden tilauksia ja käsittelin ne. Pääsin myös vastaamaan asiakaspalvelupuheluihin, kun asiakkaat soittivat infoon.


Tässä suunnittelin asiakkaiden toiveiden mukaisesti sohvat!























































































































































