Kuulumisia Algeciraksesta!

Hola!

Viikko on mennyt siitä kun tulin tänne Algecirakseen. Saavuin Malagan lentokentälle paikallista aikaa aamulla 10 aikoihin ja vastassa mua oli hotellin apulaisjohtaja Julie tyttärensä kanssa. Lähdettiin kentältä ja Julie halusi käydä Ikeassa kun täällä IMG_6357kkAlgeciraksessa ei sitä ole. Käytiin siellä kahvilla ja ostamassa Julien tytölle parit purnukat ennen kun jatkettiin matkaa Algecirakseen ja kohti hotellia. Matka autolla Malagasta Algecirakseen kesti n. 1,5h ja matkalla oli tosi hienoja maisemia.

Kun saavuttiin hotellille tapasin heti muutamat työntekijät ja pääsin huoneeseeni. Huone on maantasalla ja aika pieni, mutta ihan viihtyisä. Siellä on kaksi sänkyä, wc ja pieni parveke.

Heti seuraavana päivänä lähdimme Julien kanssa kaupungille hoitamaan mulle NIE-tunnusta että voin aloittaa työt. Sosiaalitoimistossa ei onneksi mennyt kauaa aikaa ja nopeesti saatiin asia hoidettua ja samana päivänä aloitinkin sitten työt.
Ensimmäiset päivät töissä meni aikalailla hotelliin ja respaan tutustuessa. Nyt viikon jälkeen olen jo aika hyvin oppinut varausjärjestelmää ja päässyt tekemään varauksia, check-inniä ja outtia. Varausjärjestelmä on espanjaksi, mikä tietysti vähän hankaloittaa sen käyttämistä, mutta oppiipahan samalla kieltä! Tällä hetkellä hotellissa on asiakkaina aika paljon espanjalaisia. Se on vähän vaikeaa koska tietysti kaikki olettevat, mikä on ihan ymmärrettävää, että minä vastaanotossa työskentevänä puhun espanjaa. On myös harmittavaa kun ei voi vastata esimerkiksi puhelimeen ja olla sitä kautta avuksi.
Mulla on ollut molempia vuoroja, ilta- ja aamuvuoroa. Aamuvuoro on ollut klo 8-16 ja ilta klo 14-22. Aika hyvin joustavat noissa vuoroissa, jos haluaisi tulla iltaan vaikka jo klo 12 ja päästä sitten klo 20.

Täällä hotelilla on mun lisäksi neljä muutakin harjoittelijaa, kaikki ravintolan puolella. Heti ensimmäisenä päivänä tapasin Heikin joka omaksui itselleen hyvin hotelli -ja kaupunkioppaan roolin ja esitteli mulle ystävällisesti vähän enemmän hotellia ja miten toimitaan syömisien yms kanssa. Oli kyllä positiivinen yllätys että täällä oli muitakin harjoittelijoita Suomesta! 🙂

Ensimmäiset vapaat mulla oli eilen ja toissapäivänä. Eilen suunnattiin Heikin kanssa heti aamutuimasta kohti linja-autoasemaa ja Espanjan eteläisintä kaupunkia Tarifaa, joka on n. 30 km päässä oleva surffareiden rakastama rantakaupunki. Päivä vierähti aika mukavasti siellä mahtavissa maisemissa!

IMG_6592taarifaIMG_6596yy

2 thoughts on “Kuulumisia Algeciraksesta!